Sunday, July 15, 2012

smile

Assalamualaikum..

Ya, things started to change. I feel more live than before. Thanks to Allah, my heart is calmer than before, my minds not anymore think about it. Yet, I can forget about them sometime.

Thanks to my cousin, Armira Amin. Kau da banyak tolong aku. kau da tolong aku untuk jadi kuat. Terima kasih sebab da salurkn kekuatan kau kat aku untuk balas mcm tu kat bdk tu. Seriously sentap jugak aku bile kau cakap; asal kau baik sangat?hentam jela balik bdk ni, balas je balik.bdk ni da kurang aja. Masa tu baru aku tersedar. Aah kan, knp aku berlembut sangat dengan dia selama ni. Kenapa aku biarkan diri aku dikutuk senang2 je oleh die. Mana pergi ntaa prinsip aku selama ni bila berhadapan dengan orang yang aku tak kenal.

“kau tak kenal siapa aku dan aku tak kenal siapa kau, so kau tak ada hak nak cakap aku macam2, sama seperti kau tak suka bila orang berkata tentang kau”

Its fair right? Bila kenang balik, kesian betul kat aku..kene kutuk gila babeng punya, diperkecil-kecilkan macam tu je. Sesedap secukup rasa je die kata aku macam2. Tapi memang best la time aku balas balik tu. Perghh! Puas sepuas puasnye dapat cakap mcm tu. Tiba2 rasa memartabatkan diri sendiri. Haha. pakej naik la masa tu. Bayangkan la, orang yang korang tak pernah jumpa depan mata, tak pernah bicara secara lisan..tiba2 cakap macam2 pasal korang. Tak kesah la salah siapa pon masa tu, tapi budi bahasa tu perlu, kita orang melayu kan, lagi2 orang perempuan..rasa2 nya sekarang da tw kot siapa yang manis bila berkata2, lancang bila berbicara.

Tiba2 aku teringat kisah suatu tengah hari masa aku form 3, haha. aku pon tak sangka aku boleh bertindak begitu. Tapi itulah kali terakhir aku bersikap panas baran. Lepas tu aku dah boleh kawal panas baran aku. klu tak dulu, senang je aku nak marah2 ni..lagi2 adik2 aku.haha.salah sikit mula aku melenting. Sejak kisah suatu tengah hari tu la aku terfikir yang aku tak patut bersikap macam tu..sian budak laki tu..tak pasal2 je kene sound tepek dengan aku. sorry la ea weyh. Tu la, spe suruh kau cari pasal dengan aku kan da kene.kehkehkeh.

Special thanks to Amri Falihi. U cheer up my world. Saya minta maaf sebab pernah buat awak rasa teruk. Saya serabut sangat masa tu sampai tak nampak yang awak ada bila saya susah atau senang. Saya tak dapat nak bayangkan kalau awak terima keputusan saya masa tu. Entah apa la jadi dengan saya sekarang. Thanks sebab berkeras untuk tak terima keputusan saya tu. Thanks jugak sebab ada dengan saya sekarang. Seperti yang saya cakap dengan awak hari tu, saya dah penat dengan sume ni, harap awak yang terakhir Ayie. Walaupon,saya tak pernah sangka yang awak akan ada dengan saya..tapi saya tahu ada hikmah disebalik pertemuan semula kita. saya tahu, selama kita kenal sejak form 3, saya tak pernah layan awak betul2, maksud saya sebagai seorang kawan. kadang2 awak bukan seperti yang saya harapkan, tapi saya sangat sangat sangat bersyukur ada awak sebagai kawan, sahabat dan juga kekasih dunia saya. Allah tetap kekasih hati saya selamanya..stay with me until my last breath.

Banyak perkara dah mengajar aku supaya lebih berwaspada dalam setiap tindak tanduk aku. ia mengajar aku supaya kuat menghadapi segala ujian yang diberikan baik dari segi keluarga, pelajaran, kawan2 juga orang disekeliling aku. selama ni aku tak sedar dalam apa jua keadaan, tetap ada yang menyokong,tapi  bila da macam hilang semuanya, teruk sangat bila rasa keseorangan tu..aku langsung tak tahu nak buat apa. Terima kasih semua ;)

No comments:

Post a Comment