Monday, July 16, 2012

Peluang lagi :D

Assalamualaikum..

Sebelum memulakan hujan hujan saya, eh, hujah hujah saya :p saya ingin memanjatkan rasa syukur yang teramat sangat kepada Ilahi kerana telah memberi saya satu lagi peluang yang berharga ini kepada saya.
Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah.. *berkali2 raup muka*

*ok jom!*

Hip hip horayyyy! Hip hip horayyyy! Again! Hip hip horayyyyyyyyyyyy!! Yeahhh! Akhirnya, penantian yang aku tunggu selama ini berakhir juga. Alhamdulillah, doa aku dimakbulkan, moga2 ini yang terbaik buat aku, juga setimpal dengan kemampuan aku.

Mula2 da rasa macam tak best je bila result upu da kuar jumaat lepas, 13 july, asasi upm ntaa bila nak kuar. Patu dapat tw katanya hujung bulan ni takpon hujung bulan depan. Homai, sooo latee ok. Nanti mesti rushing gila nak prepare itu dan ini padahal budak2 upu da boleh goyang kaki da. Kalau dapat hujung bulan ni ok lagi..hujung bulan depan??! Lepas raya? Apa jela yg sempat buat,sebab masuk 2 sept.

Esoknya, 14 july..ttbe dpt msg daripada nisa tanya dapat course ape? What??! Result da kuar ke?? Anddd yupp! Result da kuar, boleh check kat esmp(portal pelajar upm). Tapi, camne nak on9? Homai, da gelabah gila time tu, nak tunggu ayah balik baru on9..memang tak la! Terus call Ayie. Nasib baik die tak kuar rumah lagi. Nasib baik jugak die tengah depan laptop die..then mintak la die tolong checkkan..andd…


Tak putus2 aku ucap Alhamdulillah bila dpt tw ni.. akhirnya, aku dapat first choice aku. memang rezeki betul la..ada orang tu tak dapat pon apa yang tersenarai dalam pilihan die. Ada tu plak dapat ntaa pilihan keberapa la tu..padahal pointer dorang lagi hebat daripada aku. bersyukur sangat. insyaAllah, aku takkan sia2 kan lagi peluang yang aku dapat kali ni. tak boleh cepat mengalah bila da ter’lost’..kene kuatkan semangat untuk cover balik ape yang tertinggal tu. Hmm, ini la yang jadi masa kat asasi dulu, sebab dah ter’lost’ dalam satu subject tu..terus aku da xblh pickup yg lain. Last2 buat sume bnd sambil lewa je.plus rapat plak dengan kawan yang mcm tu jugak..kesudahnya..result atas pagar. Nasib baik dapat sambung balik, dapat first choice lagi..insaf aku. walaupon da banyak kali cakap tak nak main2 da..tapi kali ni aku akan pastikan aku betul2 da tak main2 da. Bila tgk yuran yang..perghh! rugi la tersangat kalau belajar main2 lagi lepas ni..masa asasi dulu tak rasa sebab dapat biasiswa + xdela mahal sangat yuran..duit belanja pon sentiasa je ada..serius insaf. Huhu. 

Ingat daftar 2 sept sebab ada tgk kat calendar asasi dulu tulis masuk balik 2 sept, rupa2nya die ikut kolej. So, kolej aku kolej 11, yg boleh nampak dari tepi highway tu (bagi sesiapa yg tahu) kene daftar 1 sept..ada la beberapa kolej yg lain jugak. Betul2 lepas merdeka. Merdeka ke tu? Haha. 

Yang bestnye ramai member ASPER First Class yang dapat course yang sama dengan aku! yeah! Nad, Ana, Faez, Izat Jaris and Ahmad. Wooo! Sume taiko2, genius2 meyh! Xpe. Boleh aku study ngn korang lepas ni.hehe. aip! Da janji kan nak tolong aku nanti? Hee.Termasuk si anak gajah yang comel tu. Ifaa! Haha, tak sangka kita sama balik. Dapat sama bilik balik pon best jugak kan ;)

Tengok subject die pon boleh tahan jugak. Paling meremangkan bulu2 yang ada..bila tengok ada subject Engineering Mathematics! Erk. Apakah itu. Mcm mne tu? Mcm math biasa tak? Homai, dugaan terhebat ni..selain tu ada Oral Interactive Skill (ok.kene buat Ellis Lab lg -..-), Computer Programming and Application, Agriculture and Man, General Physics dengan Workshop Management and Pratice. Ok lagi kot subject2 first sem ni..InsyaAllah..

Ok. Tak sabar nak masuk balik, tak sabar nak pegang buku, pen, pensel, pemadam, pembaris sume balik ;)



No comments:

Post a Comment