Wednesday, November 28, 2012

Kesian Hati

Assalamualaikum..

Hati tak pernah menipu. mulut ye. mulut selalu tipu. bila mulut tipu, hati jadi mangsa, hati yang sakit. kesian hati. balik2 die je yang jadi mangsa. orang selalu cakap, cara nak lupakn seseorang, jangan terus ada kene mengene dengan dia. kira tak payah dok nak amik tahu lg la pasal die. sebab kita akan sentiasa tahu perkembangan orang tu, then, bila dapat tahu, hati kita yang sakit walaupon mulut kata tak pe. mulut ni jahat! tapi bila tak amik tahu, rasa rindu, rasa tak puas hati. masihkah ada sayang untuk die?

Hati selalu dipermainkan, sebab hati ni lurus sifatnya, pelik juga sifatnya. siapalah agaknya aku pada dia sampai die sanggup buat aku macam ni. sayang aku ditarik dan ditolak. memang aku boneka agaknya. jangan main hati dengan aku bila hati kau pada orang lain. khilaf aku sebab selalu toleh belakang hanya untuk kau! akhirnya, hati aku yang sakit. tak perlu la nak post benda2 macam tu. kalau untuk orang tu, tak de die dapat baca nye, yang baca nye aku. yang sakit nye aku. ni bukan kali pertama kau cari die balik. kali ni da masuk 3 kali! TIGA kali tahu! kenapalah aku masih boleh berlembut hati dengan kau. untuk apa semua tu? untuk sakitkan hati aku? tak perlu. hati aku da cukup sakit. kenapa kita mesti jumpa dan kenal. kalau masa boleh diundur. bukan menyesal tapi kalau kita tak pernah kenal alangkah baiknya.

Sudah la, tak nak meratapi benda2 useless ni. betul cakap orang tu, 
"cinta itu letaknya di hati,bukan di mulut yang berjanji setia tapi tak tahu nak menghargai".
In Shaa Allah, there's will be someone who can lead you till Jannah. Allah knows the best. 
Kuatkanlah hati ini Ya Allah...

No comments:

Post a Comment