Wednesday, January 11, 2012

aktiviti cuti semester

Assalamualaikum..

Hurm.. hurmm.. hurmmm.. hurmmmm…alaaahai……

Bosanggnye weyh! Ape aku nak buat cuti yg hanya seminggu ni??? Langsung xde aktiviti yang berfaedah. HAHA! balik2 bangun pagi seperti biasa kene kemas rumah dulu..patu?????? dok melangok jela =.= kalau tb cite best xpela jugak. Takkan nak tgk Astro Ceria, Disney Channel je. Cite ape je pon.. balik2 yg best Phineas and Ferb 
“MAK!!Phineas dgn Ferb buat senarai tajuk lagi!” hahaha! =.=’

Kalau ada kawan yg boleh diajak meronggeng xpela jugak. Dorng bukannye cuti pon..asasi upm ni je cuti xkene waktu. Nasha, dan dan aku cuti die pulak nak start sem baru..adoyai..Nak on9 pon ada hadnya dan aku tak dibenarkan on9 depan adik2 aku kerana mereka perlu mengulangkaji pelajaran. Takut dorang tergoda katanya. Hehe.

Pagi tadi aku tanya ayah aku yg aku nk keluar g IOI Mall. Die tny dgn sape.aku ckp la sorang2 teros die ckp aaaaaaaaaa! Xde xde xde. Hee

Okla..then,, tgh hr tu aku ajak ibu aku g IOI Mall. Dengan muka selambanya dia berkata. “banyak cantik kau!” *janganlayanminahni*

Lepas adik laki aku balik skola aku ajak die g Giant plak..dengan pantasnya dia berkata “arghhh!aku penat la”

Then,aku plan la ngn adik aku yg aina tu g kedai apartment sebelah ptg nnt..akhirnya aku tertido jugak ptg tu..ttbe ibu kejut ckp “bangun..kau kata nak g IOI Mall.” Dengar je IOI Mall..tros aku bgn..haha! ayah aku dah balik keje..patu die tny “kau nk g IOI Mall buat ape?” erk.erk.erk? nk buat pe ea g sne??nk adakan alasan..aku cakapla nk g Popular nk cari novel..then ptg tu jugak aku ngn ayah aku je naik motor g IOI Mall.hahaha!yes! akhirnya! Aku dpt jgk kuar umh.hee.

Mmg lama la kan aku duduk dlm Popular tu..best kot!aku suka ada kat dalam kedai buku..ana rasa macam dunia ini ana yang punya. HAHA. nak beli novel Alaf 21..aku pikir bajet aku jgk.hee..xpela da lme jugak tak baca PTSONE pny buku.akhirnya aku dpt rembat yg ni..aku beli sbb cover die yg colourful ala2 korea gitu dan title die yg menarik.hehe.bkn tgk sgt pon synopsis die..




Ala..rm15 je pon kn..mase zaman skola aku suka baca PTSONE pny buku..kalau korng pernah dgr la..Dear Yayah, Aku Mahu Popular..byk lg..tp aku bce buku yg kne dgn umur la..ada jgk buku PTSONE yg  hanya sesuai dibaca oleh kanak2 sekolah rendah..hee. buku2 mcm ni penuh dengan moral dan kata2 semangat..berbanding dengan novel cinta tu..kisahnya balik2 sama je..bercinta-putus-jumpa org lain-jumpa balik kekasih lama-kawin dengan kekasih lama-the end- ..mcm buku Dear Yayah tu..sangat banyak pengajaran dan pengalaman hidup yang ditunjukkan oleh watak yang boleh kita terapkan dalam kehidupan seharian. Dulu masa sekolah, aku ambil semangat untuk terus belajar daripada cerita Dear Yayah ni la. aku pasang impian aku untuk berjaya dalam pelajaran dan dapat belajar diluar negara juga berinspirasikan buku Dear Yayah ni. Wah! Farihah Iskandar kene belanja aku ni sebab dah promote hasil nukilan beliau..hee..
Aku tengah cari kertas origami yang bercorak.mne nak dapat ea?sbb kebanyakkan tempat aku pegi sumenye kertas biase je..mcm kertas warna tu..ada project nak buat..hehe.xdela.aku nak buat handmade album..kenangan sepanjang aku di Asasi Sains Pertanian :D

p/s : makan Oreo Mc Flurry :DD


No comments:

Post a Comment